eerste week - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Laura en Herman Lodder - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Laura en Herman Lodder - WaarBenJij.nu

eerste week

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura en Herman

04 November 2015 | Peru, Cuzco

Hallo allemaal,

Sorry als jullie een aantal keer gekeken hebben op deze pagina. en je ons alleen zag vertrekken. eindelijk heb ik tijd (gemaakt) om een berichtje te plaatsen. het vergaat ons prima.

allereerst een dilemma.
liever altijd 20 graden, maar strak bewolkt zonder zon of evenveel kans op regen als zon, maar erg koud snachts.
wordt vervolgd.

Iin Lima kwamen we er achter dat het duidelijk de hoofdstad is. Groot, met niet zulke mooie gebouwen, niet 1 centrum maar meerdere. Op zich leuke restaurantjes, maar het strand is ver weg. we hebben het natuur historische museum bezocht en wat (veel) rond gewandeld.

Tot zover allemaal prima. totdat... we spaans moeten praten. Omdat engels niet gaat. Aai...wat blijken we bar en bar slecht. Met terug werkende kracht hebben we waarschijnlijk broodjes tshirt besteld. Tshirt is Polo, in plaats van kip (Pollo). je spreekt het zegmaar nogal anders uit.
en een kopje koffie bestellen ging nog net.
Dus keken we rond, deden we wat dingen met handen en voeten en veel ehmss....

In het vliegtuig naar cusco kregen we een helder idee...misschien een paar dagen les. Dan hebben we ook de tijd om te wennen aan de hoogte en een trekking te regelen.Die is best wel merkbaar. We hebben gelukkig een preventieve tabletten geslikt maar de druk tussen je ogen en het buiten adem zijn nog voor dat je de trap op gelopen bent, is behoorlijk merkbaar. Inmiddels gaat het al een stuk beter.
En dus zitten wij nu drie dagen smiddags in een klein klaslokaal met allebei een eigen leraar 3 uur lang te zwoegen totdat we een beetje bleek zien en de woordjes uit je oren komen... Het is heel erg leuk en het gaat ook snel.

De rest van de dag lopen we wat rond in stad, inmiddels zijn we niet meer hoogteziek. We hebben een trekking geboekt naar Choquiqurau (leuke oefening om uit te spreken). en we orienteren ons nog op een trekking naar de jungle voor daarna.

Hopelijk volgende week een nieuwe update...
met meer verhalen.
Owja dat dilemma. in cusco is het echt dus super koud snachts. Zeg maar straalkacheltjes weer in je hostelkamer. En in overdag bijna 30 graden. en in lima is het altijd heel constant 20 graden met een melkwitte lucht. we hebben geen zon gezien. ik kies het eerste en jullie?

xx Hasta semana!

ps. fotos volgen later.

• 04 November 2015 - 21:06

Jsaw Buijs:

Hoihoi!
    Goed om van jullie te horen.
    Lima was , als ik het zo hoor, precies goed voor jullie: na een drukke tijd en een vermoeiende reis even op adem komen en acclimatiseren, langzaam in de vakantie-modus komen!
    En nu dan in Cusco aan de slag. Manana en hasta la vista en ola! Verder kom ik niet! ;-)
    Hoelang gaat de trekking duren die jullie hebben afgesproken, en zijn jullie alleen met de gids, of is het een groep?
    Ik wens jullie veel plezier en uithoudingsvermogen, en succes bij de lessen!
    Hier gaat alles zijn gangetje, geen bijzonderheden( en Corry rijdt nog!)
    Groetjes en liefs voor jullie allebei,
    Anke, mama

• 04 November 2015 - 21:27

Cees Buijs:

Ha Laura en Herman, Prima berichten. Hier is alles ook goed. Temperatuur zo'n 15 graden over dag en 's nachts een graad of 5. Hoogteziekte komt alleen voor op de trap van de eerste naar de tweede verdieping; vermijden dus. Verder is en blijft het Hollandse landschap vlak. Het is dus een werkelijk dilemma of je hier moet blijven of net als jullie op reis moeten gaan naar Peru. Goed dat jullie hebben gekozen voor het laatste. O ja, binnenkort komt onze Spaanse vriend weer in Nederland aan, ..... ja, ja ....... De Sint. Ik denk dat hij nog minder spaans spreekt als jullie.
    Ben benieuwd naar jullie foto's. Veel plezier, let goed op elkaar en tot volgende bericht.
    Hartelijke groeten en liefs voor jullie beiden,
    Cees

• 05 November 2015 - 08:04

Yvonne:

Hey lieverds,

Klinkt erg goed tot nu toe.
    Heel benieuwd naar jullie trektocht. En de rest uiteraard.
    Zei gister nog tegen Mike dat ik aan je dacht en hoe de vakantie was, maar er nog geen berichtje was. Groot gelijk ook hoor, lekker genieten.
    Wij wachten wel in dit kouder wordende landje, brr.....

Stiekem heel hard gelachen om jullie broodje t-shirt.
    Uitspraak luistert nogal nauw hè, haha!
    Verstandig om toch maar even wat lesjes te volgen in dat geval.

Schatjes,
    Ik ga me niet eens aan Spaans wagen,
    behalve in de teksten van salsa, bachata en kizomba muziek.
    Have fun!
    Knuffelkussies, love you!

• 06 November 2015 - 20:27

Esther:

Hej Laura en Herman,

Wat leuk om een berichtje van jullie te lezen! Volgende keer in het Spaans dus?

• 08 November 2015 - 17:58

Marieanne:

klinkt goed! Zet er maar snel fotos bij xx marieanne