geen tijd - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Laura en Herman Lodder - WaarBenJij.nu geen tijd - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Laura en Herman Lodder - WaarBenJij.nu

geen tijd

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura en Herman

04 December 2015 | Argentinië, El Calafate

Hoi allemaal,

22.30 Geen tijd natuurlijk om een blog te schrijven natuurlijk. maar ik doe het toch even. Alles is geregeld voor morgen. Dus ik maak even tijd.

Iets wat niet uitzonderlijk is. Veel mensen in zuid amerika maken zelf de tijd. Dat begon toen we vertrokken uit Cabanaconde al snel. De bus die wij namen nam meer tijd in beslag dan wanneer we hadden afgesneden.
zon 4 uur. beetje jammer.

Wij namen kort de tijd in puno en la paz om door te reizen naar naar de zoutvlaktes van Bolivia. (thuis volgen hier meer verhalen hierover). De busreizen die we hiervoor namen gaven informatie over tijden, aankomst of vertrek die vrij te interpreteren zijn.
Net als de tijd die je er van te voren moet zijn. Reken gerust op 5 uur reistijd als men 3 zegt. Op een overstap, als men directe bus zegt. Op 2 uur wachten als men directe aansluiting bedoeld. Kortom, je bent er als je er bent. En tot die tijd....neemt iedereen de tijd. Bijvoorbeeld dan gaat de buschauffeur even cola kopen als je net 10 min bent vertrokken. Of wordt er 200 meter verder gestopt na vertrek. Er moeten nog even wat mensen bij. Die hadden in de tijd die wij stonden te wachten kunnen lopen naar de bus, denken wij dan. Maar iedereen heeft hier dus tijd.

Gek genoeg hebben wij dat niet echt. We willen graag net iets eerder aankomen, of iets eerder weg. Wel als het om reizen gaat in ieder geval.
Als we er zijn willen we graag iets langer blijven. Dat hadden we zeker moeten doen in La paz, waar we nu te kort zijn geweest. Gelukkig hadden we daardoor wel tijd voor jungle tochtje bij ons zelf in noord Argentinie. Mooie natuur, lekker gekampeerd (jazeker, er had ook een jaguar kunnen langs komen, helaas/gelukkig niet). we hebben zelf toekans, apen, papagaaien, kikkers, spinnen en slangen ontdekt. Heel erg cool. Thuis volgen fotos. Hier lukt het maar niet.

En nu is de tijd aangebroken voor deel twee van onze reis. Afgelopen woensdag zijn we naar het zuiden van Argentinie gevlogen. En zetten we de komende drie weken voort richting Buenos Aires. Kerst moet nog gepland worden. Het wordt tijd, omdat veel anderen al praten over: waar gaan jullie kerst vieren? wij hebben nu nog weinig vast omlijnd plan. De tijd zal het leren he...;)

Bedankt voor al jullie lieve reacties. Ik neem nog wat extra tijd om te reageren op jullie grappige, lieve opmerkingen. Kortom...geduld.

Nu gaan wij morgen 5 dagen lopen in el Chalten. zonder horloge (bandje gebroken) hebben wij ook geen idee meer van tijd.

ciao!

  • 04 December 2015 - 08:23

    Wilma Lodder:

    ha lieve schatten,

    Dat jullie (wij westerlingen) zelfs nog haast hebben op een vakantie van 2 maanden. Ik vind het wel mooi dat niemand haast heeft in Zuid-Amerika, valt inderdaad niet mee voor ongeduldige mensen.

    dikke kus,

  • 04 December 2015 - 08:44

    Yvonne:

    Hoi lieverds!

    Klinkt nog steeds heerlijk allemaal.
    En geen tijd, tja als het kan kan het, kan het niet dan niet :-D Ik blijf gewoon vol smart wachten op de volgende.

    Ja dat haastige moeten wij ook maar eens weg zien te krijgen,
    als je hier 5 min te laat bent zwaait er meteen wat in veel bedrijven haha.
    Bij mij valt het denk ik nog wel mee, met 1 collega, in februari zit ik maar 1 dag samen
    dus dan loopt het helemaal los.
    Nu moet ik wel weer aan het werk, de tijd tikt ;-p

    Oja en nou moet ik zeggen dat bij onze afspraken we altijd te laat zijn,
    dus we hebben wel iets van die mentaliteit overgenomen haha :-D
    Ik ben reuze benieuwd naar alle verhalen en foto's,
    mis jullie wel hoor zo langzamerhand.

    Heel veel plezier nog!
    Dikke kus

  • 05 December 2015 - 20:58

    Ester:

    Ik heb nog nergens een reactie geplaatst, maar ik ben wel weer helemaal bijgelezen nu hoor!
    Zal een mooie reis zijn! Nog veel plezier!

  • 06 December 2015 - 20:45

    Esther:

    Hé vakantiegangers,

    Wat een verhalen! Ik moest even bijlezen, maar het is gelukt. Vooral het verhaal van de hond en deze (van de tijd) vond ik echt super om te lezen.

    Tijd... ja dat is zo'n dingetje hè? Zo weinig tijd en zooooooooveeeeeel te zien! Dan moet je wel een beetje haast maken, maar vergeet niet; alles wat je niet ziet, is een goede reden om terug te komen ;) Dat hondje hè, gaat ie echt niet mee? Lijkt mij hartstikke leuk (Eelco zegt nu dat ie geen hond wilt, maar dat hij jullie verhalen wel ook heel leuk vindt. Leest over mijn schouder mee ;))

    Verder gaat het hier allemaal prima. Binnenkort komt er een mooi kerstkaartje! Gisteren hebben wij onze reis ook in gang gezet. Kijk er nu al naar uit, en nog meer na het lezen van al jullie verhalen!

    Veel plezier, maak er wat moois van met kerst (maar hoop dat ik daarvoor nog wel een verhaal lees) en tot schrijfs!

    Liefs xxx Esther
    En ook van Eelco natuurlijk ;)

  • 08 December 2015 - 10:04

    Mirjam:

    Haha mooi dat jullie nog steeds 'haast' hebben. Maar ik kan het me voorstellen: er is zoveel moois te zien. En het is lastig als mensen een ander idee van tijd hebben dan wij gewend zijn...

    Ik ben benieuwd naar hoe jullie de zoutvlaktes vonden? De jungle zo klinkt gaaf en spannend ze, maar jullie hadden natuurlijk al wat ervaring met wilde dieren opgedaan in Canada...!

    Heel veel plezier weer en succes met de beslissing waar jullie het beste kerst (en O&N) kunnen vieren! Voel je vooral niet verplicht om te reageren, geniet vooral lekker van jullie reis!

    Groet,

    Ook van Remco en Noor,

    Mirjam

  • 09 December 2015 - 20:52

    Cees Buijs:

    Lieve globetrotters,

    Vandaag liep ik naar de brievenbus. Onderweg dacht ik aan jullie. Al een tijdje weg en het duurt nog een tijdje voor jullie weer thuis zijn. Tijd gaat weliswaar snel, maar niet als je moet wachten. Dat blijft, ...... en is voor iedereen hetzelfde.
    Bij ons is het nog steeds geen winter. Het lijkt of de tijd opgeschoven is. De winter moet nog komen.
    Ben net als de anderen benieuwd naar de uitgebreide versie van jullie verhalen en de foto's die jullie hebben gemaakt.
    Neem de tijd op lekker te genieten en laat je niet door gevoelde haast opjagen.
    Zuid-Amerika blijft nog wel even liggen.

    groeten van Anke & Cees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, El Calafate

Zuidamerika-reis

In 9 weken bezoeken wij peru, bolivia en argentinie.

Recente Reisverslagen:

24 December 2015

Kerst

04 December 2015

geen tijd

21 November 2015

colca canyon, arequipa.

10 November 2015

choqaquirau

04 November 2015

eerste week
Laura en Herman

Actief sinds 23 Okt. 2015
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 3293

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 31 December 2015

Zuidamerika-reis

Landen bezocht: